Facebook Fan stranica

Facebook Fan stranica: 

Većina ljudi danas svakodnevno koristi društvenu mrežu Facebook, koja je osnovana 2004.godine. Kroz ovu mrežu, kao što nam je svima poznato, ljudi postavljaju fotografije, piše statuse, “lajkuju”, pišu poruke,dopisuju se sa svojim prijateljima. Sam Facebook kao društvena mreža utiče na naše živote u većoj ili manjoj meri.

Šta su Facebook Fan stranice?

Facebook Fan stranice¹ (engl. Facebook Fan pages) su stranice za organizacije, preduzeća, poznate ličnosti, kao i za brendove koji javno emituju informacije za ljude koji odluče da se povežu sa njima. Slično profilima, Facebook fan stranicama se mogu dodati aplikacije koje potpomažu komuniciranje sa publikom, a dodavanje novih prijatelja čine preko preporuke prijatelja, News feed-om, Facebook događajima i još mnogo drugih načina.

Osnivanje Fan stranice

Ako ste zvanični predstavnik organizacije, firme, slavnih ličnosti ili brenda, možete da kreirate stranicu. Page creator zatim može dodati i druge predstavnike da im pomognu da upravljaju stranicom. Svaku stranicu administratori će moći da ažuriraju i uređuju po njihovom nahođenju. Pored toga, strana imena se ne mogu koristiti za kategoriju proizvoda ili usluga koje nudite (npr.“pivo“ ili „pica“). Samo strana imena koja se odnose na generičke kategorije (npr.“fotografija“ umesto „Wedding photography“) mogu da imaju administrativna prava inače će biti automatski uklonjeni. Takođe, imajte na umu da kada je stranica kreirana, nećete moći da izmenite ime stranice.

Promocija Fan stranice – značaj za marketinške aktivnosti

Jedan od najboljih načina promocije stranice je News feed. News feed je funkcija koja korisnicima Facebook-a govori o svim aktivnostima njihovih prijatelja. News feed širi informacije na Facebook kroz mreže prijateljstva. To može izazvati efekat grudve – nešto postaje popularno i svagog dana sve više ljudi saznaje nešto o tome. Kao rezultat toga stotine hiljada ljudi mogu da čuju neku vest u samo nekoliko dana.

Kako pojedinci mogu da pronađu i lajkuju (engl. Like) moju stranicu?

Stranice se mogu pretraživati po imenu, u okviru Facebook-a ili na internetu. Korisnici Facebook-a mogu videti stranicu na profilu nekog od prijatelja i pristupiti joj klikom na naziv stranice ili njenu fotografiju. Na svakoj stranici postoji dugme „Sviđa mi se“ i klikom na ovo dugme stranica je lajkovana.

Da li osobe koje ne koriste Facebook mogu da vide moju stranicu?

Stranica će biti javno vidljive tako da će pojedinci koji traže određeni pojam na internetu biti u mogućnosti da vide stranicu i osnovne podatke. Ipak, da bi pojedinac bio u mogućnosti da u potpunosti vidi stranicu i lajkuje je, moraće se da se pridruži Facebook-u.

Koja stranica će biti najuspešnija?

Stranice sa najsvežijim i najaktivnijim sadržajima će na najbolji način predstavljati fanovima najnovije informacije. Kad god je neki komentar napisan, pregledan video ili preslušana neka kompozicija, News feed to pamti i šalje kroz mrežu. Bez obzira da li su veliki ili mali, svi umetnici, sva preduzeća, svi brendovi imaju potencijal da se prikažu velikom broju ljudi.

Post Insights funkcija na Facebook-u – Uvid u poruke

Na društvenoj mreži Facebook, unutar Fan stranica, postoji i funkcija Uvid u poruke (engl. Post Insights). Ova funkcija daje prikaz publiciteta koji određena stranica ostvaruje putem postova. Tačnije, funkcija Uvid u poruke daje sliku o tome do koje populacije stižu poruke sa stranice. Ovo je sjajna alatka za sve marketinške stručnjake jer daje merljivost efekata aktivnosti na fan stranicama. Funkcija Uvid u poruke predstavlja podatke kroz dva parametra:

Impresije (engl. Impressions) – broj prikaza date poruke na zidu (engl. Wall) fan stranice i prikaze unutar News feed-ova fanova stranice.

Feedback – procentualni parametar koji se dobija deljenjem broja komentara i lajk-ova po imresiji. Ovaj parametar nam daje uvid kako fanovi reaguju na određene poruke.

Zašto su Fan stranice bolje od Facebook grupa?

Fan stranice se prave sa namerom razvijanja interakcije između postojećih i budućih klijenata i interesnih strana. Za razliku od grupa, ova interakcija se obavlja u realnom vremenu tako da se svi zvanični postovi načinjeni na stranici automatski pojavljuju i u News feed-u fanova. Za razliku od slanja privatnih poruka, komunikacija kroz News feed možda ima manju vidljivost ali manje iritira krajnje korisnike. Fan stranice nude i mogućnost proširenja njihove funkcionalnosti dodavanjem određenih aplikacija. Na taj način deo svog poslovanja prenosimo na Facebook. Jedna od ključnih prednosti kreiranja Fan stranica na Facebook-u je činjenica da su potpuno besplatne i samo od nas zavisi koliko će se dalje ulagati u njihov razvoj i održavanje. Poruke koje šaljemo mogu ići od predstavljanja proizvoda pa sve do potrage za novim kadrovima za našu kompaniju. Na taj način se odaje slika kompanije koja brine o svojim potrošačima.

Administriranje stranice – uloga administratora

Ne postoji limit koliko administratora stranica može da ima. Isto tako, ne postoji limit stranica koju jedan administrator može da uređuje. Administrator može uređivati onoliko stranica na koliko je dobio dozvolu da to učini. Onaj administrator koji napravi stranicu ima pravo da dodaje i briše druge administratore svoje stranice. Administrator može neki status, link, Update poslati svim fanovima stranice ili samo određenom krugu fanova. Sam kreator stranice, tačnije administrator može da obriše nekog od fanova, isto tako, on im može zabraniti pristup stranici. Isto tako, administratori su zaduženi da sadržaj na stranici redovno ažuriraju, kao i da svoje fanove redovno obaveštavaju. Dobar administrator znači puno za samu stranicu, kao i za korisnike ove društvene mreže kojima se dopada ta stranica.

Razlozi zbog kojih vam Facebook može zabraniti i obrisati vašu Fan stranicu

1. Ne smete postavljati ništa na fan stranicu što krši nečije pravo ili na neki drugi način krši zakon. Što se tiče prava, Facebook je jako rigorozan.
2. Facebook vam može može obrisati sadržaj sa stranice ukoliko smatraju da krši pravilo br. 1.
3. Facebook će vam obezbediti alate koji će vam pomoći da zaštite prava na intelektualnu svojinu na vašoj Fan stranici.
4. Ako vam uklone sadržaj zbog kršenja tuđih autorskih prava, a vi mislite da su ga uklonili greškom, imate pravo na žalbu.
5. Ako više puta prekršite pravo na intelektualnu svojinu drugih, obrisaće vam vašu Fan stranicu.
6. Ne smete koristiti Facebook zaštitne znakove i ne smete kršiti njihova autorska prava (uključujući Facebook, Facebook logove (engl. logos), lice (engl. face), bockanje (engl. page poke),
zid (engl. wall) i još preko 30.000 drugih) ili da stavljate na vašu stranicu slične znakove koje prave zabunu. Ukoliko dobijete pismeno odobrenje, možete to uraditi.
7. Ako sa vašom stranicom vi dobijate privatne informacije drugih korisnika, objasnite im da ste to vi uradili a ne Facebook.
Isto tako, neophodno je da poštujete politiku privatnosti i da definišete na koji način ćete iste koristiti.
8. Ne smete postavljati na vašoj stranici bilo kakve lične podatke kao i podatke finansijske prirode korisnika vaše fan stranice.
9. Isto tako, ne smete da šaljete e-mejl pozivnice kao i da ih označite (engl. tag) na slikama bez njihovog prisanka.
Kao što vidite, razlozi zbog kojih vam Facebook može zabraniti stranicu i obrisati istu su veoma rigorozni. Isto tako, ukoliko se ne budete držali prava intelekualne svojine, autorskih prava, politike privatnosti kao i mnogih drugih pravila koje je Facebook propisao, možete biti tuženi sa njihove strane.

Prednosti Facebook Fan stranice

Pre nego počnemo sa kreiranjem Facebook fan stranice, prvo treba objasniti šta tačno Facebook fan stranica fan obuhvata. Verovatno je mnogima poznata činjenica da su korisnički profili uglavnom skriveni od pretraživača, a sa druge strane imamo Facebook fan stranice koje su otvorene za svakoga. To je po defaultu njihovo prirodno stanje.

Jedna od glavnih prednosti koje omogućava Facebook fan stranica jeste dvosmerna komunikacija brenda ili javne osobe sa korisnicima, kupcima ili simpatizerima. Korisnici su u mogućnosti da pregledaju Vaše fotografije, ažuriranja i najnovije beleška objavljena čak i bez Facebook račun. U isto se vreme osluškuje šta korisnici kažu na proizvod, uslugu ili samu pojavu, koje su reakcije i, naravno, feedback koji se može iskoristiti za poboljšanje proizvoda ili javnog imidža klijenta.

Gotovo svatko tko poseduje stranicu na Facebooku želi imati što više fanova i razmišlja kako privući nove, premda mnogi pritom zaboravljaju da bi naglasak trebao biti na privlačenju pravih, istinskih fanova nekog proizvoda ili osobe, a ne na samom broju ljudi koji ‘lajkaju’.

Moramo naglasiti da je ova usluga 100% besplatna! Ne košta ni dinara. Ova vrsta marketinga košta samo malo vremena za postavljanje i uređivanje. Promotivni vrednost je ogromna iz bilo kojeg stajališta.

Kreiranje Facebook Fan stranice

Za potrebe ovog članka, pretpostavljamo da ste već prijavljeni na Facebook, tj. da idemo svoj nalog. Ako niste, slobodno kreirajte nov nalog. 1. korak – Kada se konektujete (ulogujete) na Facebook, možete da potražite u donjem levom uglu opciju „Pages“ (stranice). Odabirom opcije „More“ (Više) otvoriće Vam se stranica za kreiranje nove Fan page stranice. Sve ovo možete uraditi skraćenim putem: ukucaj u Vaš Browser direktan link www.facebook.com/pages/create.php i izaberite područje za Vašu facebook stranicu: lokalni biznis (npr kafić, trgovina), brend ili proizvod, kompanija ili organzacija, zabava, zajednica …

2. korak – Upišite tražene podatke (Unesite ime Vaše organizacije, firme ili slogan. Ovo će i biti naziv Vaše Facebook stranice), potom štiklirajte (čekirajte) kockicu za potvrdu Facebook pravila i kliknite na dugme za sledeći korak.

3. korak – Dodajte sliku za Vašu Facebook stranicu (Kliknite na dugme „Upload From Computer“ izaberite i postavite Vaš logo ili sliku za Vašu stranicu).

4. korak – U odeljku „About“ upišite opšte informacije o Vašoj Facebook stranici (Unesite kratak opis o Vašoj stranici, a u donje polje adresu ka Vašem web sajtu ako ga imate, ako ne ostavite prazno), zatim izaberite opciju „Yes/No“ zavisno da li Vaša stranica predstavlja pravi posao ili nešto drugo “Will this Page represent a real establishment, business or venue”.

5. korak – Zatim će to doći do opcije omogućavanja oglasa, za sada kliknite „Skip„. 6. korak – To je to, napravili ste Facebook stranicu, sada sledi podešavanje, dodavanje materijala i sl. Pre toga, lajkujte Vašu stranicu i pozovite prijatelje da i oni lajkuju.

Podešavanje Facebook Stranice

1. Korak – Ako se ne snalazite dobro na engleskom jeziku, možete prebaciti Facebook na jezik koji vam odgovara. Pratite uputstva:

Gore desno kliknite na „Settings“ zatim desno od „Language“ videćete opciju „Edit„, kliknite na to i izaberite jezik i kliknite na „Save Changes„. Sada se Facebook prebacio na jezik koji Vama odgovara.

2. Korak – Kao drugo, bitno je da Vaša stranica izgleda lepo i da sve važne informacije budu jasno vidljive posetiocu (informacije o radnom vremenu , lokaciji i telefonu za kontakt). Da bi Vaša Facebook stranica izgledala lepo potrebno je dodati (promeniti) naslovnu sliku (engl. timeline cover). Potrebno je napomenuti da dimenzija Cover slika iznosi 851 x 315 pixela.

3. Korak – Kao treće, ispod slike, kliknite na opciju “Edit page”, učitaće vam se stranica sa osnovnim i naprednijim podešavanjima Vašu Fan stranicu. Ovde možete da birate podešavanja počev od kontrole ko može da pristupi vašoj fan stranici, opisa, podešavanjima zida, restrikcija za državu i godine, slika, video klipova itd.


Administracija Facebook stranice
Facebook omogućava da se Facebook stranica organizuje sa više naloga istovremeno,a tu ulogu u kontrolisanju imaju administratori. Omogućene su sledeće uloge u okviru administracije:
Manager – ima mogućnost da upravlja ulogama administratora, edituje stranicu, dodaje aplikacije, kreira postove, odgovara na, i briše komentare, šalje poruke, kreira oglase i izgled stranice. Ovo je najmoćnija pozicija pošto Manager može da dodaje i uklanja ostale korisnike.
Content Creator – ima skoro sve mogućnosti kao i Manager ali ne može da upravlja ulogama ostalih administratora.
Moderator – može samo da odgovara na komentare ili da ih briše, šalje poruke, dodaje oglase.
Advertiser – može da kreira oglase.
Insight Analyst – može da pregleda samo odeljak Insights.

Otvorite Vašu Facebook Fan stranicu i na vrhu stranice kliknite na „Edit Page„, a zatim kliknite na „Manage Admin Roles„. Na sredini stranice naći ćete opciju za dodavanje novog administratora. Ukucajte ime osobe i prikazaće se predloženi nalog u listi predloga. Izaberite ulogu koju želite da dodelite novom administratoru: Manager, Content Creator, Moderator, Advertiser, Insights Analyst. Ako želite da dodate još administratora kliknite na opciju „Add Another Admin„. Kliknite na dugme „Save“ na dnu stranice da biste sačuvali promene. Ako želite da izbrišete nekoga od administratora stranice, na stranici „Admin Roles“ kliknite na dugme „x“ pored naloga koji želite da izbrišete.

4. Korak – Ukoliko želite da reklamirate svoju novu Fan stranicu, to možete uraditi kliknete na dugme “Suggest to Friends” i tamo odaberete kojim prijateljima želite da predložite da postanu Fan Vaše nove Facebook stranice, bilo da je u pitanju promocija veb sajta, nekog proizvoda, muzičkog benda, filma, serije itd.
Novosti i obaveštenja fanovima vaše Fan stranice možete slati tako što ćete napisati nešto u status poruku Vaše Fan stranice i kliknuti na dugme “Share”. Napominjem da u podešavanjima (Wall settings) možete da podesite da samo vi možete da pišete na zid stranice, inače, osnovno podešavanje je da mogu i fanovi da pišu po zidu.

Visit fbetting.co.uk Betfair Review